Digimarkkinointi, Liiketoiminnan ammattitutkinto, myynti ja markkinointiviestintä korvaa 1.1.2019 alkaen aiemman markkinointiviestinnän ammattitutkinnon assistentin osaamisalan.

Katso myös Myynti ja markkinointiviestintä, liiketoiminnan ammattitutkinto


Liiketoiminnan ammattitutkinnon myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisalan suorittanut digimarkkinoinnin ammattilainen on kotonaan organisaation myynnin ja markkinointiviestinnän monipuolisissa tehtävissä. Työhön voi kuulua esimerkiksi markkinointia, viestintää, projektinhallintaa, digipalveluita ja myyntiä.

Koulutus sopii sekä myynnin ja markkinoinnin työtehtäviin aikoville, että muutaman vuoden työtehtävissä jo toimineille.

Liiketoiminnan ammattitutkinto, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisalan sisältö

Liiketoiminnan ammattitutkinto, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala muodostuu kolmesta tutkinnon osasta.

Pakollinen tutkinnon osa

  • Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen.

Valinnaiset tutkinnon osat (valitaan kaksi)

  • Markkinointiviestinnän toimeksianto
  • Myynnin ja asiakaspalvelun suunnittelu ja toteuttaminen
  • Asiakashankinta
  • Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu
  • Projektinhallinta
  • Ratkaisumyynti
  • Tapahtumatuotanto
  • tai yksi toisen osaamisalan tutkinnon osa, esim. assistentti- ja sihteerityön palvelut, kokouspalvelut

Lue lisää
Nimi Ala Tyyppi Ajankohta
Digimarkkinointi, Liiketoiminnan ammattitutkinto Liiketalous ja kauppa;Media-ala ja viestintätekniikka Tutkintoon valmistava;Muu koulutus 02.09.2019—28.02.2020
Kesto

6 kk

Paikka

Tampereen valtatie 15, 33100 Tampere ja Kurssikeskuksenkatu 11, 33820 Tampere

Hinta

 

Osatutkinto 100 € (arvonlisäveroton koulutuspalvelu).

Koulutusta rahoittaa myös Opetus- ja kulttuuriministeriö.

 

Hakeutuminen
Hakuaika: 09.04.2019—09.08.2019

Koulutukseen hakeudutaan verkkohakulomakkeella.

Hakulomakkeeseen
Toteutus

Koulutus toteutetaan koulutussopimuksella tai omaehtoisesti työttömyysetuudella.
Koulutuksen alussa on noin seitsemän viikon kestoinen aloitusjakso, joka sisältää lähi- ja verkko-opiskelua ja sen aikana hankitaan projektityöpaikka. Koulutuksen alussa laaditaan henkilökohtainen opiskelusuunnitelma. Tutkinnon osat liiketoiminnan tehtävissä toimiminen ja markkinointiviestinnän toimeksianto suoritetaan näyttöinä työpaikalla.
Koulutussopimus on tavoitteellista, työpaikalla tapahtuvaa opiskelua, josta ei makseta palkkaa.
Omaehtoisesta työttömyysetuudella opiskelusta saa lisätietoja TE-toimistosta.

Tutustu tutkinnon perusteisiin tarkemmin:
Liiketoiminnan ammattitutkinnon ePerusteet

Sisältö

Koulutus on kokopäiväistä opiskelua ja se rakentuu kolmesta osakokonaisuudesta:

Markkinointiviestintä osana organisaation liiketoimintaa

  • Markkinointiviestintä ja digitaalisuus markkinoinnissa
  • Brändi ja asiakkuudet
  • Sisältömarkkinointi
  • Sosiaalinen media markkinoinnissa
  • Asiakaspalvelu ja myynti
  • Verkkokauppa
  • Vuorovaikutus- ja viestintätaidot

Markkinointimateriaalin tuottaminen

  • Adobe Photoshop
  • Adobe InDesign
  • Adobe Illustrator
  • Adobe Acrobat ja PDF painotyössä
  • Wordpress
  • Office 365 tiimityössä

Markkinointiviestinnän käytännön projektin toteuttaminen

  • Työnhakuvalmennus (esim. oman osaamisen tunnistaminen ja markkinointi, video-cv)
  • Kehittämistehtävä

Työssäoppiminen
Merkittävä osa koulutuksesta on työssäoppimista. Voit kartoittaa sinulle ja tavoitteisiisi sopivia työssäoppimispaikkoja jo ennen koulutuksen aloittamista. Kouluttajasi TAKKissa ohjaa tarvittaessa paikan valinnassa. Työssäoppimisen aikana noudatetaan pääsääntöisesti työpaikan työaikoja.

Lisätiedot

TAKK, Tampereen Aikuiskoulutuskeskus

Kouluttaja Tiina Renko, puh. 044 7906 300
Koulutussuunnittelija Tuija Pohjansaari-Kirmo, puh. 044 7906 434

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@takk.fi